GENERELT
Adresse:
Stoevsuger-shop.dk
Drewsensvej 58
8600 Silkeborg
E-mail-adresse: info@stoevsuger-shop.dk
Tlf.: 86 82 23 44
Juridisk navn: AK Trading & AK Consult ApS
Etableringsår: 2020
CVR. nr.: 41576154
Organisationsform: Anpartsselskab
BETALING
Der tilbydes følgende betalingsmuligheder hos Stoevsuger-shop.dk:
Dankort & Visa Dankort
MasterCard, VISA, JCB, American Express
eDankort, Danske Netbetaling, Betaling pr. faktura (kræver godkendelse) og bankoverførsel.
OBS. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Vi opkræver ingen gebyrer i forbindelse med betalingen.
Ved kortbetaling hæves din betaling når vi afsender din bestilling.
LEVERING
Stoevsuger-Shop.dk benytter følgende fragtfirmaer til levering: GLS.
Der leveres kun til adresser i Danmark.
Leveringstid: 1-2 dage (forventet afsendelse).
Er en vare i restordre eller kan vi ikke afsende indenfor 3-4 hverdage, vil kunden altid blive orienteret herom pr. e-mail. En kunde kan altid logge på vores hjemmeside, og kontrollere om bestillingen er modtaget, i restordre, annulleret eller leveret. Står din ordre til leveret, men at du ikke har modtaget din bestilling efter 2 hele hverdage efter vi har informeret om at din bestilling er afsendt, så kontakt os hurtigst muligt. Jo hurtigere du reagerer, desto hurtigere kan vi via GLS se, hvor din forsendelse er blevet af.
Bemærk – vælger du at pakken må sættes, uden at du er hjemme, overgår ansvaret for varen, når den afleveres.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den du har:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejser sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives via info@stoevsuger-shop.dk eller vores kontakt formular på hjemmesiden. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular som ud udfylder, printer og lægger ved varerne du sender retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Bemærk, at du afholder fragtudgiften i forbindelse med at sende varer retur til ombytning eller returnering.
Du finder EU's standardreturformular her – klik her.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 80,- DKK, ved returnering af mindre varer som støvsugerposer, mundstykker mv. Ønsker du at returnere støvsugere, industristøvsugere, så afhænger fragten af volume, vægt og hvilken transportør du vælger, at sende retur med.
INGEN FORTRYDELSESRET
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
-
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varer stand, når du sender retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsforløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du har benyttet din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetalign med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at returneret den.
Hvis du fortryder købet skal varen sendes til:
Stoevsuger-shop.dk
Drewsensvej 58
8600 Silkeborg
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Vedlæg gerne en kopi af ordrebekræftelse eller fakturaen.
Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (Reklamationsret)
Kontakt os gerne pr. e-mail (info@stoevsuger-shop.dk) før du sender varen retur. Kan vi løse en reklamation uden at du skal sende varen til os, prøver vi gerne det først. Det er ikke et krav, at du skal kontakte os pr. e-mail, hvis du ønsker at sende varen retur.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Stoevsuger-shop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varer repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, anden skadeforvoldende adfærd eller helt almindelig slidtage.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Så snart du opdager fejlen, skal du stoppe med at bruge produktet, da du ellers kan miste din reklamationsret, da det kan forværre fejlen væsentligt
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Stoevsuger-shop.dk
Drewsensvej 58
8600 Silkeborg
Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores returformular. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
E-mail adresse
Telefonnummer (valgfrit, men anvendes til at informere om din bestilling og bruges ALDRIG til reklame).
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Støvsugerhuset ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på stoevsuger-shop.dk er Støvsugerhuset ApS.
Som registreret hos Støvsugerhuset ApS, har du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@stoevsuger-shop.dk.
E-markedsføring
Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev (e-mail-reklame). Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm.
Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil.
Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du afmelde dig via websitet: http://www.stoevsuger-shop.dk/subscription_center.php
På websitet har vi en tip-en-ven funktion. Denne bruges til, at du kan sende en mail til din ven og gøre ham eller hende opmærksom på www.stoevsuger-shop.dk.
Denne tip-en-ven funktion indeholder ikke markedsføringsmateriale.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Stoevsuger-shop.dk (info@stoevsuger-shop.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr